Hari Ini dan Esok  

Posted by Mohd Elyas Mohd Bakri

Hari ini adalah esok yang saya bimbangkan semalam
Dan hari ini adalah hari yang indah,
Saya hairan kenapa saya bimbang tentang hari ini semalam
Jadi, hari ini saya tidak akan bimbang tentang esok
Dan mungkin juga, esok tidak akan muncul tiba

Jadi, hari ini saya akan hidup seperti tiada esok
Dan saya akan lupakan tentang semalam
Hari ini adalah hari esok yang telah saya rancang semalam
Dan hampir semua rancangan saya untuk hari ini  tidak berjalan seperti yang
Saya harapkan semalam

Jadi hari ini saya akan lupakan esok dan merancang untuk hari ini
Tapi saya tidak akan bekerja terlalu kuat
Saya akan cuba menikmati keindahan kehidupan ini
Saya akan ucapkan kata-kata sayang kepada orang yang saya kasihi
Saya tidak akan merancang untuk esok lagi dan akan menjadikan hari ini hari
terbaik dalam hidup saya

Hari ini adalah hari esok yang saya risaukan semalam
Dan hari ini, tidak ada apa yang perlu ditakutkan
Jadi hari ini, saya buangkan segala ketakutan tentang perkara yang tidak
saya ketahui

Saya akan anggap perkara-perkara ini sebagai pengalaman hidup yang penuh
dengan peluang

Hari ini, tidak seperti hari semalam, saya tidak takut menghadapi hari esok.
Hari ini adalah hari esok yang saya mimpikan semalam
Dan sebahagian daripada mimpi yang muncul semalam menjadi kenyataan hari ini

Jadi,hari ini saya akan bermimpi tentang esok
Dan mungkin lebih banyak mimpi yang muncul hari ini akan menjadi kenyataan esok
Hari ini adalah hari esok dan saya tetapkan matlamat untuk semalam
Dan saya berjaya mencapai sebahagian daripada matlamat itu hari ini

Jadi, hari ini saya akan menetapkan matlamat yang lebih tinggi untuk hari ini
dan untuk hari esok
Dan jika esok sama seperti hari ini
Saya pasti akan mencapai semua matlamat saya satu hati nanti..!!

This entry was posted on Tuesday, September 29, 2009 at 4:11 PM . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

0 comments

Post a Comment